Dette indlæg er et betalt indlæg - det indeholder betalte links.

#1: Fokusér på at styrke sammenholdet

Et firmaevent er ikke som andre events; det skal binde medarbejderne sammen, så de lærer hinanden bedre at kende uden for arbejdspladsen og derved kommer til at arbejde bedre sammen som team. Det kan godt være, at der ikke kommer noget ud af et event, rent arbejdsmæssigt, men det kommer til at styrke sammenholdet, og det kan ses på effektiviteten.

#2: Der skal ikke arbejdes til et firmaevent

Når man siger ja til at komme til et firmaarrangement, er det med en forventning om, at det er uden for arbejdstiden – og her får man som regel ikke løn. Derfor skal der heller ikke være arbejde på programmet, når man arrangerer et firmaarrangement. Det skal i stedet være et

#3: Vælg nogle nye omgivelser

Lad være med at holde jeres firmaarrangement på arbejdspladsen. Det er ingen god idé, hvis medarbejderne skal lære hinanden at kende på en anden måde end normalt. Find nogle inspirerende omgivelser, hvor der ikke er fokus på arbejde eller det miljø, I normalt befinder jer i. En ny by kan være et godt udgangspunkt for et firmaevent.

#4: Beslut jer for, om I skal arrangere selv

Man kan ikke forvente, at medarbejderne selv står for at arrangere et firmaarrangement. Det skal gøres i arbejdstiden. Er der ikke tid til det, kan man hyre et eventbureau (eksempelvis disse), som kan hjælpe med at arrangere det for jer. Det kræver ikke noget af de ansatte, og det er værd at have in mente, at et professionelt eventbureau har arrangerer hundredevis af events. Derfor er du som regel sikker på, at det bliver en succes.

#5: Lad være med at hylde de gode medarbejdere

Der er intet, der kan skabe mere splid på en arbejdsplads, end hvis nogle får udmærkelser, og andre ikke gør. Derfor bør der ikke udvælges en ‘Årets Medarbejder’ eller andet i den stil. Sørg i stedet for at hylde alles indsats.