Dette indlæg er et betalt indlæg - det indeholder betalte links.

Der er i øjeblikket mange danske virksomheder som skuer til vores naboer over grænsen, mens de overvejer hvorvidt det ville være en god idé at udvide markedet til Tyskland. For rigtig mange virksomheder giver det utroligt meget mening, fordi de er foran på mange punkter, og der opstår derfor nye muligheder. Selvom der er mange positive ting ved at overveje det tyske marked, er det naturligvis aldrig nemt at udvide. Derfor får du her et par tips til at gøre det nemmere.

Få rådgivning udefra

Selvom Tyskland er vores naboland, er der nogle ting, der er anderledes. Når du vil udvide dit marked, er det naturligvis vigtigt, at du kender til disse regler. Det første råd lyder derfor på, at du med fordel kan få hjælp udefra, så du er sikker på at have styr på det væsentligste. Hvis du er interesseret i at få rådgivning om det tyske marked, kan du for eksempel læse mere her.

Find de rigtige lokaler

Fuldstændig i tråd med hvordan det ville være, hvis dit marked udelukkende er i Danmark, skal du sørge for at finde de rigtige lokaler. Det er vigtigt, at de lokaler du finder, tilbyder de faciliteter, som du og din virksomhed har brug for.

Vær’ opmærksom på beliggenheden

Det er altid spændende, når man ønsker at udvide til et nyt marked og et nyt land. Problemet kan bare være, at det kan være svært at vide, hvor man skal slå sig ned. Det er derfor vigtigt, at du sætter dig godt ind i området, inden du beslutter dig for at leje eller købe lokaler.

Overvej din målgruppe

Det kan godt være, at du har en fint defineret målgruppe i Danmark, men det betyder ikke, at du nødvendigvis kan overføre den direkte til det tyske marked. Måske er du derfor nødt til at overveje, om det er den samme målgruppe, der skal satses på, eller om du skal have defineret en ny.

Tilpas dit produkt

I tråd med at du muligvis er nødsaget til at overveje din målgruppe, kan det også være, at du er nødsaget til at tilpasse dit produkt.