Dette indlæg er et betalt indlæg - det indeholder betalte links.

Januar er skudt i gang, og dermed også mange danskeres årlige kamp mod vægten. Hvis 2018 skal være året, hvor DU vinder kampen, har du brug for et par tips til at hjælpe dig i gang – og dem har vi. Læs med her og få vores bedste og mest enkle tips til, hvordan du taber dig.

Planlægning, planlægning, planlægning

Et succesfuldt vægttant – og et sundt liv – handler først og fremmest om planlægning. Nøglen er nemlig at planlægge dig ud af de fælder, du normalt falder i. Når du spiser et usundt måltid, er det som regel fordi du enten ikke har fået mad med hjemmefra, og derfor køber fastfood, eller at du har haft en lang dag og ikke har overskud til at lave et sundt og nærende måltid mad fra bunden. Der er heldigvis råd for begge dele, hvis du sørger for at have en klar plan for ugen, lave mad til flere dage ad gangen og altid have de gode ingredienser ved hånden.

Skru ned for motionsforventningerne

Det er en velkendt vittighed, at alle fitnesscentre bliver stormet hver januar – og det er faktisk sandt. Hvis du ikke lige synes, fitness er noget for dig, er der dog ingen grund til at presse dig selv afsted. Eller endnu værre: have dårlig samvittighed over, at du ikke kommer af sted. Arbejd i stedet med at få nogle lidt sundere vaner. En god start kan være at cykle på arbejde eller gå en tur hver aften. Det er både sundt for kroppen og forbrænder kalorier, uden at det føles som træning. Samtidig får du frisk luft til hjernen og slapper bedre af.

Træning med en ven

Hvis du godt kan lide at dyrke fitness, kan det være en rigtig god idé at få en makker. Når I har aftalt at træne sammen, er der ikke noget, der hedder, at du ikke lige har lyst. En aftale er en aftale, og den holder man. Det hjælper dig til at komme afsted, og gør træningen lidt sjovere.

Kosttilskud

Der findes mange slankepiller og lignende, som lover guld og grønne skove. Dem skal man som udgangspunkt holde sig fra. Der findes dog også forskellige former for kosttilskud, som kan hjælpe et vægttab på vej. Et produkt som XLS Medical er for eksempel et nogenlunde naturligt produkt, som binder fedtet i maden. XLS Medical er dermed et produkt, som ikke går ind og ændrer på din krops processer, men i stedet hjælper dit vægttab på vej ved at skjule fedtet for kroppen. XLS Medical er et håndkøbsprodukt, som blandt andet kan købes her.

Mere grøn mad

Et sidste tip, som kan gøre en rigtig stor forskel i dit vægttab, er at spise mere grøn mad. Med grønnere måltider kan du nemt spare et par hundrede kalorier, og hvis du samtidig forbrænder lidt ekstra ved træning, er dit vægttab godt på vej.

En måde til grønnere mad kan være at skære ned på kødet og indføre flere grøntsager i retten. Når du skærer ned på kødet, er du nødt til at fylde op med noget andet, og derfor kommer de ekstra grøntsager næsten helt af sig selv. Hvis du ikke er helt tosset med grøntsager, er det dog vigtigt, at du tænker dem ind i retterne på en måde, som virker for dig. Du skal ikke sidde og gnave dig igennem bunkevis af gulerødder, hvis det bare giver dig mere og mere lyst til kage. Søg på nettet og prøv dig frem, og find de grøntsagsretter, der fungerer bedst for dig. Og så husk, at du muligvis skal spise lidt større portioner for at blive mæt, fordi grøntsager ikke er lige så kalorietætte som kød.