Dette indlæg er udarbejdet i samarbejde med den virksomhed der linkes til og omtales i følgende artikel eller af deres produkter.

Selvom vi lever i et digitaliseret samfund, hvor næsten alt er at finde på internettet, og langt de fleste ansatte bruger en computer og internettet i løbet af en arbejdsdag, så er der stadigvæk aspekter i erhvervslivet hvor der bliver benyttet papir og fysisk arbejdskraft. Dette er endda også tilfældet inden for en af de mest progressive brancher: Markedsføring.

Bliv set i landskabet

Noget af det vigtigste inden for markedsføring er at blive set, hvis en virksomhed ikke bliver set, så får virksomheden ikke kunder. Det kan derfor betale sig at få sat brochure frem i brochureholdere og få sat plakater op på busser og busstoppesteder, så folk får set din virksomhed.

Bliv set på internettet

Ligesom det er vigtigt at blive set i den fysiske verden, så er det også super vigtigt at blive set på internettet. Når folk søger efter en bestemt type virksomhed på google eller andre søgemaskiner, er det vigtigt at ens virksomhed bliver vist hurtigt, dette kan man klare selv eller betale sig fra hos marketingbureauer.

Mød personligt op

En af de fordele som offline marketing har, er at man stadigvæk bliver set som mere troværdig, hvis man selv møder op og fortæller om sin virksomhed. På den måde virker ens virksomhed også mere menneskelig, så kunder er mere trygge ved at handle med en.

Trop op hvor det er relevant

Uanset om man skal ud og snakke selv, hænge plakater op, uddele brochure eller blive vist på internettet, så er det alpha omega, at man kun bruger sine ressourcer, hvor det er relevant for ens virksomhed. Det er både spild af penge og arbejdskraft, hvis man fejler i sin markedsføringsstrategi.

Benyt alle medier

Man kan ikke kun benytte et enkelt medie og forvente at se resultater, man bliver nød til at bruge alle de relevante medier, så alle i fokusgruppen bliver udsat for budskabet.