Dette indlæg er et betalt indlæg - det indeholder betalte links.

Enhver virksomhedsejer ønsker at effektivisere arbejdsgangen og skabe størst mulig indtjening i deres forretning. Langt de fleste har en virksomhed, med det formål at den skal tjene penge hjem til ejeren eller aktionærerne. Der kan være mange måder at effektivisere arbejdsgangen, og det er naturligvis individuelt fra virksomhed til virksomhed. I denne artikel giver vi dig 5 overordnet råd til hvordan du kan skabe en bedre bundlinje i jeres virksomhed.

 

Husk at brug penge på markedsføring

Mange virksomhedsejere ser stadig markedsføring som en unødvendighed og som en kedelig udgift. Det er en stor fejl, og i bør i stedet for at ses som en investering i virksomheden. Online markedsføring er et begreb som bliver mere og mere vigtigt, så afsæt et stort budget til det.

Vær åben

Snak med så mange mennesker som muligt og spred budskabet om jeres firma. Hvis en af dine bekendte en dag skulle få brug for nogle som jer, er det vigtigt at folk i din omgangskreds ved hvad du laver til dagligt og hvad i kan være behjælpeligt med.

Skab struktur over jeres kunder

I har højst sandsynligvis allerede god portion kunder, og netop jeres nuværende kunder er vigtige. Behandler du dem godt, kommer de tilbage og ellers er der god mulighed for mersalg. Så er det lige meget om du jeans, software løsninger eller boliger. De kunder I allerede har dialog med, er langt lettere at få tilbage eller sælge mere til, end nye du skal overbevise kunder. Det kan være svært at holde styr på sine kunde, hvis man har mange, og det kan derfor være en god ide at investere i et ERP system, der kan hjælpe dig med at holde styr på relationer, oplysninger og lignende.

Undersøg jeres konkurrenter

I enhver branche findes der ofte en håndfuld konkurrenter. Her kan det være en rigtig god idé og se nærmere på hvad de gør og hvordan de bærre sig an. Det kan både være internt, men også eksternt, såsom markedsføring, leverandører og mange andre ting.

Eksisterende kunders samarbejdspartnere

Hvis i har en stor kunde, har den kunde ofte en lang række samarbejdspartnere. Hvis i har en god dialog med kunden, kunne der være et godt træk at spørge ind til deres samarbejdspartnere og eventuelt får dem til at anbefale jer. Har du behandlet dine kunder godt, vil de uden tvivl tale postivt om det, og hvis du i forvejen et godt ry over for en ny kunde, er du ret godt på vej.