Dette indlæg er et betalt indlæg - det indeholder betalte links.

Motion er sundt, der er der nok ikke mange forskellige holdninger til. Alligevel er der alt for mange af os, der langt fra får så meget som vi burde. I en travl hverdag, hvor der skal laves madpakker, afleveres børn, hentes børn, laves mad, puttes børn alt i mens der er et arbejde skal passes, kan det være svært at finde tid til motion. Her er nogle gode råd til hvordan du får en lille smule mere motion i hverdagen.

Transport som motion

Det er naturligvis ikke alle, det ka lade sig gøre for, men at gøre ens transport til ens motion er rigtig sundt. Har man eksempelvis 4-5 km på arbejde tager det reelt kun 10 minutter længere at hoppe på cyklen, end at tage bilen. Er vejen trafikeret er det sågar ofte hurtigere.

Rejs dig

I stedet for sidde ned hele dagen så rejs dig op. Det er måske ikke den helt store motion at stå i stedet for at sidde, men du forbrænder flere kalorier og så er det ikke mindst langt bedre for ryggen, end at sidde og synke sammen i mange timer i træk. Et hæve sænkebord som dette  er derfor et godt motionsredskab i det daglige.

Gå når du snakker

En anden måde at få lidt motion, er at rejse dig og gå rundt, når du taler telefon. Dette kræver naturligvis at du ikke skal tage noter imens og har en mobil eller trådløs telefon. Det kan dog rent faktisk blive til ret mange skridt på en dag, hvis du taler meget i telefon.

Gå lidt hurtigere

Motion handler i høj grad om at få pulsen op, hvis det skal være effektiv. Hvis man går lige hurtigere, end man plejer, får man pulsen lidt højere op, og så er gangen mere effektivt, end hvis man bevæger sig langsomt.

Gamificér din motion

Begynd at holde øje med din sundhedsapp på telefonen eller hent en, hvis den ikke er installeret for forhånd. På den måde bliver man opmærksom på, hvor mange skridt man går om dagen. Sæt dig nogle mål og sørg for at overholde dem