Dette indlæg er et betalt indlæg - det indeholder betalte links.

Hvis du er butiksejer, er du sandsynligvis klar over, at konkurrencen er hård. Der er rift om kunderne i gadebillederne, som bugner af forskellige butikker. Derfor gælder det om at gøre en indsats for at skille sig ud, så kunderne så kunderne får lyst til at træde ind i netop din butik. En tilgang, der har vist sig at have en positiv effekt, er at sørge for, at butikken har et personligt udtryk. Her får du 5 tips, der kan hjælpe dig med at gøre din butik mere personlig.

#1 – Alternativ indretning

Indretningen af butikken betyder meget, og du bør gøre dit for, at den skiller sig ud. Tag et kig på hvordan butikkerne omkring dig er indrettet og tænk i alternative baner. Dermed kan du potentielt fange kundernes opmærksomhed, fordi din butik ser helt anderledes ud end konkurrenterne.

#2 – Hjemlig stemning

Forsøg at undgå et klinisk eller bart udtryk, hvor der kun er produkter i butikken. Gå i stedet efter at gøre butikken hyggelig og hjemlig. Hæng lyskæder op i den mørke tid og tænd et duftlys eller to.

#3 – Håndskrevne skilte

Brug kun håndskrevne skilte både i og uden for butikken. Håndskrevne skilte er med til at understøtte den hjemlige stemning i butikken og viser, at du gerne lægger ekstra energi i at give besøgende en særlig oplevelse. Hvis du ikke allerede har fine skilte til butikken, kan du se udvalget her.

#4 – Lad din passion skinne igennem

Din passion er med til at skabe butikkens identitet. Lad den skinne igennem til inspiration for både dine ansatte og kunderne i butikken. Det skaber en helt særlig stemning, som kan mærkes så snart man træder ind ad døren.

#5 – Personlig betjening

Vis interesse for dine kunder og sørg for at alle ansatte altid giver dem en varm betjening. En mekanisk og uengageret betjening kan give kunderne en ærgerlig oplevelse og mindske deres lyst til at komme igen.