Dette indlæg er et betalt indlæg - det indeholder betalte links.

 

Rygsmerter er en rigtig kedelig lidelse at have, og som tit og ofte kan ødelægge en hel dag, da ryggen er nødvendig for og i alle situationer. Du får her de 5 bedste tips, til hvordan du kan undgå flere sygedage, og få en meget sundere ryg.

 

Tag pungen væk

En af de største synder når det handler om rygsmerter, er at vi sidder oven på vores pengepung i længere tid. Når du sidder oven på din pengepung, så laver du en ulighed i din ryg, da du sidder et par cm. til forskel. Dette kan have konsekvenser for din ryg, da ryggen ikke har den naturlige stilling, og vil over tid give smerter.

 

Træn din ryg

Du kan holde din ryg smertefri, ved regelmæssigt at træne den og holde dine muskler i gang. En af de bedste rygøvelser som du kan give dig til, er alm. rygbøjninger, hvor du ligger dig på maven, og løfte din overkrop op, så højt som du kan. Det er en øvelse som alle kan lave der hjemme, og kræver ikke ekstra udstyr.

 

Ret dig op når du sidder

Mange ligger ikke mærke til, at de sidder foroverbøjet, når de sidder ned fx når de spiser. Når man sidder og bøjer sin ryg sådan, så laver du noget belastning i din lænd, og på sigt skader den. Lig derfor mærke til hvordan du sidder, og husk dig selv på at du skal rette ryggen op når du sidder.

 

Krop korrigerende tøj

Vil du gerne have fat i et produkt, som kan hjælpe dig med at undgå smerter i ryggen, så skal du gøre brug af det krop korrigerende tøj fra Anodyne. Dette ny teknologiske tøj, kan hjælpe dig med at holde din ryg rank, og mindske riskoen for at du får ondt i din ryg. Du kan finde tøj fra Anodyne lige her.

 

Massage

Lige meget om man har ondt i ryggen eller ej, så er massage altid en godt ting. Men også i rigtig god måde at holde skadefri. Få derfor din nærmeste til regelmæssigt at give en omgang massage, og så kan du jo også give en tur, så i begge kan holde jeres ryg raske.