Dette indlæg er et betalt indlæg - det indeholder betalte links.

Har du svært ved at komme afsted til træning? Det kan indimellem være svært, hvis man ikke har motivation til at træne eller måske ikke synes man har tid. Ofte er det dog blot et spørgsmål om prioriteringer. Her får du 5 tips til, hvad du kan gøre for at holde motivationen oppe.

1 Køb nyt træningstøj

Noget af det som virker motiverende, er at købe nyt træningstøj. Det er altid lækkert at have noget nyt på og så kan det være, at du tilmed helt glæder dig til at skulle afsted til træning. Du kan købe nyt lækkert træningstøj lige her. Det kan dog hurtigt blive en dyr affære, hvis du skal have nyt tøj på til hver træning.

2 Find en træningspartner

Andet råd er at finde en træningspartner. Det er altid nemmere at komme afsted, hvis man ved, at der er en anden, som står og venter på en. Det er noget, som kan hjælpe med at motivere dig. Også i selve træningen. Så kan I nemlig presse hinanden.

3 Tag på hold

Hvis du ikke lige kan finde en træningspartner eller bare synes, at styrketræning er kedeligt, så tag på hold. De fleste fitnesscentre tilbyder diverse hold, hvor du også kan få god motion. På den måde kan det også være mere motiverende.

4 Spar på dine kalorier

Nogle gange kan det virke godt at komme ind i en sund stime. Det betyder ikke, at du ikke må hygge dig og spise usunde ting indimellem. Det kan dog alligevel virke motiverende at komme rigtig i gang og dermed spare på nogle af dine kalorier. Så vil du også hurtigere se resultater.

5 Tag billeder

Det der virker motiverende for de fleste, er at se resultater. Derfor kan det være en god ide at tage billeder af dig selv, så du kan se din fremgang. Du kan også veje dig, men til tider kan vægten virke misvisende, da du kan have taget på i forhold til kg i alt på din krop, men alligevel have tabt fedt. Derfor kan billeder være et godt alternativ.