Dette indlæg er et betalt indlæg - det indeholder betalte links.

Mange af os vil gerne ned i vægt. Det kan dog være virkelig svært, hvis man har en sød tand, ikke motionere eller noget helt tredje. Her får du 5 tips til, hvad du kan gøre for at gå ned i vægt.

1 Hold styr på dine kalorier

Synderen for mange af os er, at vi slet ikke ved hvor mange kalorier vi spiser i løbet af en dag. Vi spiser små snacks i løbet af dagen, som vi egentlig synes er sunde. Det kan de også sagtens være imens de stadig indeholder mange kalorier. Nødder er et eksempel herpå. De er sunde, men indeholder mange kalorier, så det kan være dumt at spise for mange af disse under et vægttab. For selvom maden er sund, så taber man sig bare ikke, hvis man spiser for mange kalorier. Det handler om at være i kalorieunderskud.

2 Motion

En del af et vægttab indeholder også noget motion. Det kan være hård styrketræning, men det kan også være, at du bare kommer ud at gå og får dig rørt. Du skal dog tænke på, at jo flere kalorier du forbrænder i forbindelse med træning, jo flere kan du også indtage.

3 Protein

Hvis du styrketræner, så er det vigtigt, at dine muskler får noget protein. Hvis du har svært ved at få det hele igennem kosten, så kan du tage nogle kosttilskud for at få nok i løbet af dagen. Du kan lave en proteinshake med proteinpulver for at få det daglige indtag. Du kan købe proteinpulver her.

4 Færre snacks

Undgå at spise en masse snacks i løbet af dagen medmindre du har helt styr på dine kalorier. Det er nemlig den måde det hurtigt løber op.

5 Undgå juice, mælk, sodavand osv.

Undgå at drikke kalorier. Der er kalorier i både juice, mælk, sodavand (medmindre det er zero, max, free, light osv.) og disse tænker man ikke over, at man får. For at komme ned i vægt kan det derfor være nødvendigt at skære dette fra og nøjes med vand og sodavand med nul kalorier.