Dette indlæg er et betalt indlæg - det indeholder betalte links.

Det har aldrig været mere populært at gå i fitness og træne ens muskler. Folk bliver motiveret, af folk som deler billeder af deres træningsrutiner og deres veltrænede kroppe. Men selvom folk bliver motiverede, så er det ikke alle som har tid eller råd til at tage ned i det lokale fitnesscenter. Det er nemlig ikke kun dovenskab som holder folk fra træningen, det kan nemlig ofte virke dyrt og uoverskueligt at komme i gang med træning, det behøver det dog ikke at være. Her kommer 5 tips til redskaber du kan træne med derhjemme.

Håndvægte

De klassiske håndvægte bliver som oftest sat i sammenhæng med træning af biceps, men de kan bruges til mange forskellige ting. Alt afhængigt af hvordan man bruger dem, kan man træne flere forskellige muskelgrupper som fx triceps, nakkemusklerne, brystmusklerne og bicepsmusklen.

Sjippetov

Når man ser boksere træne, så står de ofte og sjipper utroligt hurtigt, og sjipning er også utroligt effektivt. Ved at sjippe kan man både komme i meget bedre form, imens man smider flere kalorier. Sjippetovet er desuden et godt alternativ til løbeturen, da man kan blive samme sted imens man træner.

Kettlebells

Kettlebells er klokkeformede vægte, som man svinger op og ned foran sig. Denne træningsform træner ens coremuskler som er ens mave -og nedre rygmuskulatur. Ved brug af kettlebells får man hurtigt pulsen op, og man forbrænder hurtigt mange kalorier.

Ab wheel

Et ab wheel er enormt effektivt når det kommer til at træne ens coremuskulatur. Med et ab wheel opnår man en god kernestyrke og stabilitet, som man ikke opnår på samme måde med normale mavebøjninger.

Træningsbold

En træningsbold er måske ikke det redskab, man tænker på først, når det gælder styrketræningen. Men en træningsbold er enormt effektiv til flere forskellige øvelser, især når man ønsker at træne balance og stabilitet.