Sponsoreret indhold

Marketing er en vigtig del af dagligdagen hos alle moderne virksomheder. Der skal kunder i biksen, og det kan du kun få, hvis du er synlig både på nettet og i den fysiske verden, samt hvis du er i stand til at overbevise forbrugerne om, at dine produkter er deres penge værd.

 

Marketing er således lig med salg, og derfor bør marketing være en af dine absolut topprioriter i virksomheden.

 

Derfor bruger du sikkert allerede en hel del energi på at få folk til at besøge netop din hjemmeside for herefter at konvertere dem til leads. Det er imidlertid en proces, som kræver masser af tid og energi, og du har måske derfor nogle gange overvejet, om det er det hele værd.

 

Derfor vil du blive glad for at høre, at der faktisk findes en nemmere måde at gøre det på. Denne måde hedder marketing automation, og den er udviklet netop med henblik på at gøre dette arbejdere nemmere for din virksomhed.

 

Du kan finde en komplet guide til marketing automation og blive klogere på, hvorfor det er et godt valg til din virksomhed.

 

Hvad er marketing automation?

Som du sikkert ved, så indeholder visse dele af dine online marketing en hel del repeterende processer, når det kommer til trafik og leads på din hjemmeside

 

Det er disse processer, som marketing automation kan skære ud af ligningen i det daglige arbejde i din virksomhed.

 

Marketing automation er en teknologi, som automatiserer dette arbejde, så du slipper for selv at gøre det.

 

Helt konkret er marketing automation en software, der automatisk følger de besøgende på din hjemmeside via demografisk data og cookie-baseret sporing. Det er netop de data, som bruges til at skabe målrettet og relevant indhold, som kan skubbe dine besøgende det sidste stykke ind i din forretning.