Dette indlæg er et betalt indlæg - det indeholder betalte links.

Der er mange forskellige faktorer, som spiller ind, når det kommer til at få succes med sin virksomhed. Det kan være, at man har en konkurrent, som desværre altid lige er foran en selv med de smarte features, eller man ikke lige føler, at man rammer sin målgruppe godt nok. Det første er svært at gøre noget ved, men det andet er ganske nemt ligeledes ganske essentielt. Hvis ikke man rammer sin målgruppe helt perfekt risikerer man, at ens kunder forsvinder. Hvis man eksempelvis har lavet en app til at opmåle løbeturer, og ens målgruppe er ældre mennesker, nytter det ikke så meget, at man fokuserer på at lave smarte funktioner, som kan sige en hel masse omkring farten. Det vil derimod være en bedre ide at lave nogle smarte funktioner, hvor du kan finde andre menneskers skønne ture. En anden måde at ramme sin målgruppe på er gennem Google Ads. Hvis du kunne tænke dig at vide mere om Google Ads, som tidligere gik under navnet Google AdWords, så kan du læse med nedenunder.

Hvad er det?

Google Ads er et online annonceringsprogram. Det giver dig og din virksomhed mulighed for at annoncere gennem Google, hvilket vil være en kæmpe fordel i forhold til at ens målgruppe. Det skyldes, at Googles søgeresultater rammer vildt mange forskellige mennesker, hvilket er hele ideen med at markedsføre sin virksomhed. Det gælder om, at så mange mennesker som overhovedet muligt skal eksponeres for ens virksomhed. Det vil sige, hvis man benytter et domæne, hvor man rækker ud til mange forskellige mennesker på en gang, kan det stort set ikke blive bedre. Der er forskellige måder at annoncere på, når man gør det gennem google. Det er alt lige fra teskt til videoer, som kan ske gennem YouTube, da de er ejet af netop Google.