Dette indlæg er et betalt indlæg - det indeholder betalte links.

Døjer du med søvnproblemer? Har du svært ved at falde i søvn? Og sover du uroligt, når først du er faldet i søvn? Der er heldigvis hjælp at hente, og du kan selv gøre meget for at få en bedre søvn. Herunder får du nogle gode råd til en bedre søvn til dig med søvnbesvær.

Sund kost og daglig motion er vigtig

Du har sikkert hørt ovenstående før. Ikke desto mindre er en sund, varieret kost og daglig motion alfa omega for menneskets velbefindende. Faktisk påvirker det også din søvn. Motion gør dig nemlig naturlig træt, fordi du bruger en masse energi.

Spiser du for meget sukker? Sukker er lig med energi, og har du for meget energi i kroppen, har kroppen svært ved at falde til ro om aftenen. Sørg derfor for daglig motion i min. 30 min og spis en sund, varieret kost.

En god soveplads

Det er særdeles vigtigt at have en god seng at sove i. Ligger du dårligt, kan kroppen ikke slappe af. Invester derfor i en god seng som passer til dig. Senge fås både bløde og hårde, så overvej hvad du foretrækker.

Ligeledes er det vigtigt med en god og støttende hovedpude. Sover du med en dårlig hovedpude, kan du risikere at vågne op med ondt i nakken og hovedpine. Hovedpuder findes i et utal af varianter. Undersøg hvilken pude der passer bedst til dit behov.

Din dyne må hverken være for varm eller for kold. Bedst er det at have både en sommerdyne og en vinterdyne, så du kan skifte i takt med årstiderne.

Har du brug for et ekstra hjælpemiddel til at falde i søvn? Kugledyner er en god løsning til dig der oplever søvnbesvær.

Køb kugledynerne hos SpektrumShop som har en afslappende og tryghedsskabende effekt, der har hjulpet mange mennesker med at falde til ro.