Dette indlæg er et betalt indlæg - det indeholder betalte links.

Du har sikkert hørt det før, men her kommer det lige igen: Du bliver nødt til at være synlig over for din målgruppe, hvis du gerne vil have succes som selvstændig og som virksomhed. Længere er den simpelthen ikke. Men hvordan skaber man lige den synlighed, man har brug for? Læs med her og få tips til, hvordan du generelt kan gøre din virksomhed mere synlig.

Pressemeddelelser

Du opnår en fantastisk synlighed over for din målgruppe ved hjælp af pressemeddelelser. En målrettet presseindsats er vejen til synlighed i medierne, og den skaber interesse igennem gode historier og nyheder, som I allerede sidder inde med i virksomheden. Det er derfor dumt ikke at benytte sig af denne mulighed. En virksomhed med en god historie er nemlig nemmere at relatere sig til, og det er dem, man kan relatere sig til, som man også har større tilbøjelighed til at samarbejde med. Hvis du tænker, at det måske er en uoverskuelig opgave at skrive pressemeddelelser og få dem ud til de rigtige mennesker, så tøv ikke. Der er hjælp at hente. Du kan alliere dig med et kommunikationsbureau, som tilbyder hjælp til pressemeddelelser. Et kommunikationsbureau er nemlig ekspert i at finde den gode historie, formidle den til målgruppen samt få den ud i medierne. Et godt kommunikationsbureau gør dig og din virksomhed synlig i medierne.

Online synlighed

Det er vigtigt at være synlig i medierne, men det er også vigtigt at være synlig online. Det er nemlig også her målgruppen befinder sig. Man kan gøre sig synlig online på flere forskellige måder. Man kan for eksempel annoncere på Facebook og Instagram, hvor man igennem billeder og videoer kan få sit budskab ud til en meget specifik målgruppe. Man kan også gøre sig synlig i søgeresultaterne igennem søgemaskineoptimering og søgemaskineannoncering. Søgemaskineoptimering handler om at optimere hjemmesidens indhold i forhold til søgemaskinen. Det er en ”gratis” måde at skaffe de gode placeringer på. Søgemaskineannoncering handler om at oprettet annoncer med fokus på bestemte søgeord, der er relevante i forhold til ens forretning. Her betaler man for at ligge øverst i søgeresultaterne på de søgeord, man selv vælger. Man kan også igennem billedannoncer betale for at ligge på bl.a. bt.dk eller ekstrabladet.dk eller man kan med videoer betale for at ligge på bl.a. YouTube-videoer. Det skaber synlighed omkring ens hjemmeside.