Hvis du arbejder med markedsføring, har du sandsynligvis også arbejdet med nyhedsbreve. Hvis ikke, er det i hvert fald på høje tid. Nyhedsbreve kan nemlig være en uhyre effektiv form for markedsføring. Har du mange modtagere af dit nyhedsbrev, kan det således være lidt af en guldgrube. Det gode er desuden, at det er gratis markedsføring, da det ikke kræver at mange smider penge efter det lige som annoncering.
Hvis du er som de fleste andre, så kender du dog også til problemet med emails. Der er rigtig mange, der modtager flere hundrede mails om ugen, og det kræver derfor en del for at skille sig ud fra mængden. Det betyder også, at du skal være god til at lave nyhedsmails eller salgsmails, hvis du vil være sikker på, at de bliver læst. Her er 5 gode tips til hvordan du gør netop dine mails mere interessante.
Vi har blandt andet fundet inspiration hos Majbritt Lund, der er kommunikationsrådgiver og ekspert i nyhedsbreve.
1: Hold dit budskab enkelt
Du har garanteret en masse god information og mange gode tilbud. Det er dog en rigtig god ide at nøjes med et enkelt, ellers bliver det nemt uoverskueligt. Hvis du skal have flere med, så sørg for at der er primær fokus på et og lad resten være sekundært.
2: Opdel i målgrupper
Hvis du eksempelvis har en webshop, der sælger mange forskellige ting, kan det være en god ide at opdele dine modtagere i målgrupper. I stedet for at sende en mail til alle med et tilbud, så send til dem hvor der er størst chance for et køb.
3: Hav tydelig call to action.
En af de fejl mange begår, er at de ikke har en helt klar call-to-action. Der er mange, der ikke tænker over det, selvom det virker åbenlyst. Har du et tilbud, så er det alfa og omega at du har en “køb her” knap, hvor man går direkte til produktet.
4: Skriv personligt
Medmindre du repræsenterer en meget stor virksomhed, så er der en god chance for at du har større succes med personlige mails end upersonlige. Skriv Kære “navn” i stedet for et simpelt hej. Brug “jeg” formen når du præsenterer et tilbud.
5: Brug de data du har
Hvis du sender mails til eksisterede kunder, har du sandsynligvis allerede en masse data om dem og hvad de har købt tidligere – brug dette. Jo mere målrettet og personligt du kan gøre det, jo større chance er der for succes.